BMW story


1913 Η εταιρεία έχει συσταθεί αρχικώς από τον Karl Friedrich Rapp ως Rapp Motoren Werke σε ένα προάστιο του Μονάχου
Γρήγορα επισύναψε συμβόλαιο με τη Austro- Daimler για την κατασκευή κινητήρων αεροπλάνων V-12 Aero.
To 1918 o Rapp παραιτήθηκε λόγω οικονομικών προβλημάτων ενώ η εταιρεία συγχωνεύτηκε με τον Gustav Otto , για να σχηματίσουν την Bayersiche Flugzeungwerke,
λίγο αργότερα μετονομάστηκε Bayersiche Motoren Werke, BMW .





1918 Ο Πρωσσικός Στρατός παραγγέλνει aπό τη BMW 2000 κινητήρες αεροσκαφών μοντέλο IIIa. 



1919 Αεροπλάνο που κινήται με έναν ανανεωμένο κινητήρα μοντέλο IV, ορίζει ένα νέο ρεκόρ σε υψόμετρο πάνω από 32.000 πόδια. Λίγες εβδομάδες αργότερα, η Συνθήκη των Βερσαλλιών υπογράφεται και η Γερμανία απαγορεύεται να κατασκευάζει αεροπλάνα. Η BMW εστιάζει πάλι στις μοτοσικλέτες. 

1920 Ο διχρονος 148cc Kurier κινητήρας έχει αναπτυχθεί. 


1921 Οκινητήρας M2 B15 έχει αναπτυχθεί. Είναι ο πρώτος επίπεδος twin κινητήρας boxer μοτοσυκλέτας . Ο κινητήρας βασίζεται σε προγενέστερο σχεδιασμό των αεροσκαφών. 




1922 Η πρώτη κυλινδροκεφαλή από χυτευτό κράμα αλουμινίου αναπτύσσεται. 










1923 Ο θρυλικός σχεδιαστής της BMW Max Friz απομονώνεται στο σπίτι του και αφοσιώνεται στο σχεδιασμό μιας ολοκαίνουριας μοτοσικλέτας. 

Η 486cc R 32 εμφανίζεται στο "Salon" του Παρισιου. Είναι μια μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το B15 Μ2 και φτάνει στην τελική ταχύτητα περίπου 60 mph. 




  
Η BMW είχε ξεκινήσει ως κατασκευάστρια κινητήρων αεροσκαφών πριν τον 1ο Παγκόσμιο πόλεμο. Μετά τον πόλεμο και την συνθήκη των Βερσαλλιών κάθε στρατιωτική κατασκευή στην Γερμανία απαγορεύτηκε και έπαψε και η ζήτηση για κινητήρες αεροσκαφών. Έτσι η εταιρία στράφηκε κατ' αρχή στην κατασκευή αερόφρενων, αγροτικών μηχανημάτων, εργαλειοθηκών και επίπλων γραφείου.




Το στρόγγυλο άσπρο-μπλε λογότυπο της BMW πολλές φορές ταυτίζεται με την κίνηση μιας προπέλας αεροπλάνου, κάτι που η εταιρία υιοθέτησε ως άποψη το 1929, δώδεκα τουλάχιστον χρόνια μετά την δημιουργία του συγκεκριμένου λογότυπου.








Το λογότυπο της Rapp ήταν ο συνδυασμός του μπλε και λευκού των χρωμάτων της Βαυαρικής σημαίας το οποίο εξελίχτηκε τελικά στο τόσο οικείο σήμα της BMW. Να σημειώσουμε ότι το λογότυπο της ΒΜW δημιουργήθηκε πολύ πριν η εταιρία ασχοληθεί με κινητήρες αεροσκαφών.


logo story







1925 Μια αγωνιστική έκδοση της R 32 - τοR 37 -παράγεται. Επίσης, το R 39 κάνει το ντεμπούτο του και εμπρός φρένα προστίθεται στο R 32.



1927 Η BMW αναπτύσσει τη R 47, η οποία προοριζόταν να αντικαταστήσει τη R 32, R 37 και R 39. 




1928 Η BMW κατασκευάζει τη μεγαλύτερη μοτοσικλέτα της μέχρι σήμερα - τη 750cc R 62, με μια κορυφαία ταχύτητα των 71 mph. 


1929 Ο Paul Koppen κερδίζει την κατηγορία των 500cc στο φημισμένο αγώνα Targa Florio στη Σικελία. Η BMW θα κερδίσει αγώνες τα επόμενα δύο χρόνια.Ο Ernst Henne χρησιμοποιεί ένα σύστημα υπερπλήρωσης, 750cc "Kompressor" (υπερπλήρωσης) σε κλειστό τμήμα της Autobahn και όρισε ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας άνω των 134 μίλια/ώρα. 

1930 Η οικονομική ύφεση στη Γερμανία οδηγεί την BMW να παραγάγει μία μικρότερη μοτοσυκλέτα, το 198cc R 2.Αυτό το μοντέλο ήταν το πρώτο που χρησιμοποίησε ένα κομμάτι στροφαλοθαλάμου. Μικρότερες μοτοσικλέτες (έως 200cc) δεν απαιτούν άδειες στη Γερμανία, και η R 2 σκόπευε να πουλήσει περισσότερα από 15.000 μονάδες. 



Το 1932 R 4, με ένα ενιαίο 398cc κύλινδρο κινητήρα βγαίνει στη παραγωγή.


1933 Ο γερμανικός στρατός προμηθεύεται από τη BMW το μοντέλο R 4s, βοηθώντας την εταιρεία να συνεχίσει τις δραστηριότητές της, παρά την μεγάλη οικονομική κρίση. 

1935 Η 745cc R 12 παράγεται. Είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με υδραυλικά μπροστινά πηρούνια.


Το 1936 R 5παράγεται, η οποία είναι η πρώτη μοτοσικλέτα της BMW με την πίσω ανάρτηση-έμβολο. Επίσης, το 500cc R 7 βγαίνει στη παραγωγή το οποίο φτάνει σε ταχύτητα τα 87 mph.












Ο Otto Ley κερδίζει το σουηδικό 500cc Grand Prix με μία άλλη "Kompressor." Το σύστημα υπερτροφοδότησης της BMW θα είναι η κυρίαρχη δύναμη στους αγώνες Grand Prix μέχρι το Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο.
(Μετά τον πόλεμο, το FIM υπαγορεύει την αναγκαστική χρησιμοποίηση επαγωγικών κινητήρων. Μερικοί άνθρωποι ερμηνεύουν τον κανόνα ως τιμωρία του Άξονα, καθώς οι πιό επιτυχημένες μοτοσυκλέτες στους αγώνες ήταν γερμανικές και ιταλικές.







1937 Ένας Βαυαρίας μοτουκλετιστής αστυνόμος και off-road αγωνιζόμενος,ο Georg Meier, προσπαθεί να κάνει μερικούς γύρους με BMW , λέγοντας ότι φοβάται να πάει γρήγορα. 
1938 Αρχίζοντας με την R 61, η BMW έχει εισαγάγει την πίσω ανάρτηση σε όλα τα μοντέλα παραγωγής. Έξι νέα μοντέλα που εισάγονται φέτος, συμπεριλαμβανομένης της R 23, R 51, R 66 και R 71. Η R 71 είναι τα τελευταία μοτό BMW που διαθέτουν κινητήρα που έχει πλάγια τις βαλβίδες. 
1939 Ο Georg Meier κερδίζει το Isle of Man TT Senior με μια BMW. Με την έναρξη του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, η BMW στρέφει την προσοχή της πίσω στην παραγωγή αεροπλάνων. 





1941 Η BMW παρουσιάζει την R 75, η οποία έχει σχεδιαστεί για πόλεμική χρήση .Ζυγίζει 925 πάουντς, το R 75 εμφανίζουν κινητήρα 750 κ.εκ., μεγάλη δεξαμενή καυσίμου, δύο καθίσματα και ένα καλάθι. Θα μπορούσε επίσης να είναι εφοδιασμένο με ένα πολυβόλο. 
Ο στρατός των ΗΠΑ έχει εντυπωσιαστεί με την R 75 και παρόμοια μοντέλα .

Αιχμαλωτίζουν γερμανικές μοτοσυκλέτες και αποστέλλεται πίσω στη Harley-Davidson και στην Ιndian για να τις αντιγράψουν. 

Έως 1.000 πρωτότυπα κατασκευάζονται, αλλά ποτέ δεν τις ρίχνουν στη μάχη.

1946 Με το τέλος του πολέμου , η BMW απαγορεύεται να κατασκευάζει μοτοσικλέτες και στρέφει την προσοχή της στην κατασκευή ποδηλάτων. Για να προσθέσουν και την προσβολή στον τραυματισμό, τα Γερμανικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας λαμβάνονται για την αποκατάσταση του πολέμου, και η γαλλική εταιρεία CMR (αργότερα γνωστή ως Ratier) αρχίζει να κατασκευάζει κλώνους της BMW. 
1948 Η ΒΜW ξεκινά την κατασκευή της μοτοσικλέτας και πάλι με την R 24. Το πρώτο μοντέλο της εταιρείας μετά τον πόλεμο το R 24 τροφοδοτείται από ένα κινητήρα 250 κ.εκ., το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο κατά το χρόνο. 
1949 Η BMW παρουσιάζει την R 50 / 2 και R 51 / 2.Και οι δύο θεωρούνται κατώτερες καθώς πρέπει να αντικαθιστούν τον στροφαλοθάλαμο κάθε 10.000 χιλιόμετρα. 
1950 Η R 25 με πίσω ανάρτηση που βυθίζεται μπαίνει στη παραγωγή.
1952 Η BMW παράγει τη R 67 600cc , εφοδιασμένη με ένα καλάθι. 






1953 Η BMW αρχίζει την παραγωγή της σειράς RS , η οποία διαθέτει ένα ταλαντευόμενο βραχίονα σαν πίσω ανάρτηση και πιρούνια Earles.Επίσης, το R 25 εχει επανασχεδιαστεί βγαίνει σαν R 25 / 3. 

1954 Η ομάδα του Wilhelm Noll και Fritz Kron κερδίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η Νίκη τους σηματοδοτεί την έναρξη ενό σερί για τη BMW, θα κερδίσει 19 από τα επόμενα 21 παγκόσμιους τίτλους! 
1955 Η R 50, η οποία διαθέτει επίσης ένα πίσω ψαλίδι και ηγετική σύνδεση μπροστά στο πιρούνι, αντικαθιστά το R 51 / 3. 


1956 Ο Walter Zeller τερμάτισε δεύτερος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 500cc, πίσω από John Surtees. Είναι το καλύτερο "σόλο της BMW" αποτέλεσμα στη σύγχρονη εποχή.

1957 Η παραγωγή μοτοσυκλέτας μειώνεται από 23.531 το 1955 σε μόνο 5.429 το 1959. Η μείωση οφείλεται στην οικονομική ύφεση. 







1960 Η κλασική R 69 S εισάγεται. Είναι ο ταχύτερος Μπόξερ κινητήρας της εποχής, με τελική ταχύτητα 109 mph. Επίσης η R 27 παράγεται, η οποία διαθέτει έναν ελαστικά τοποθετημένο κινητήρα για να μειώθουν οι δονήσεις. 
1967 Ειδικές εκδόσεις για τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν κατασκευαστεί, τα μοντέλα R 60 και R 69.Δεν κυκλοφορούν όμως νέα μοντέλα από το 1961 μέχρι 1968. 
1969 Η σειρά 5 εφοδιάζεται με ηλεκτρικό εκκινητήρα.Στά μοντέλα R 50 / 5, R 60 / 5 και R 75 / 5 διατίθενται όλα με τηλεσκοπικό πηρούνι. 
1973 Η BMW γιορτάζει την 50η της επέτειο και τις 500.000 μοτοσικλέτες από τη γραμμή παραγωγής. Η R 90 S παράγεται, η οποία διαθέτει έναν κινητήρα 900cc. Η Σειρά / 6 εισάγεται επίσης, με κινητήρες 600, 700 και 900 cc. 
1974 Για πρώτη φορά, η BMW προσφέρει πέντε κιβώτια ταχυτήτων για τις μοτοσικλέτες παραγωγής. 
1976 Η BMW εισάγει τη / 7 1000cc R 100 / 7.Η R 100 RS παράγεται επίσης, που διαθέτει τον ίδιο κινητήρα 1000cc και τελική ταχύτητα των 125 mph. Είναι η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής που διαθέτει πλήρη fairing. 

Ο Ηelmut Dahne
 κερδίζει τη Νήσο Μαν με μοτοσυκλέτα παραγωγής (1000cc) ΤΤ.Ο Reg Pridmore γίνεται για πρώτη φορά νικητής του πρωταθλήματος AMA «Παραγωγή Superbike.
1977 Παράγεται η R80 / 7 και γίνεται μία από τις αγαπημένες των αστυνομικών δυνάμεων. 






1978 Παρουσιάζεται η υπερπολυτελής Touring R100RT η οποία διαθέτει πλήρη τουριστικό fairing. Παράγεται η 473cc R 45 επίσης. 
1980 Παράγεται η 800cc R80G / S , η οποία διαθέτει ένα ενιαίας όψεως ψαλίδι. Τα αρχικά σημαίνουν Gelande Sport Off-road Sport (Enduro)

1981 Ο Hubert Auriol κερδίζει τον τρίτο αγώνα του Παρίσι-Ντακάρ, με μια R80G / S προετοιμασμένη από την HPN, ένας γερμανικό ειδικός οίκο που είναι ακόμα στην επιχείρηση εξοπλισμού της BMW για αγώνες σε "δύσκολες χώρες".






1982 Η BMW παρουσιάζει μια έκδοση δρόμου της R80G / S - την R80RT.






1983 Παρουσιάζεται η K100, η πρώτη από τις υδρόψυκτες της σειράς Κ.Και η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής με ηλεκτρονική ανάφλεξη και έγχυση καυσίμου και έχει τελική ταχύτητα 132 mph.
Παρουσιάζεται μια αγωνιστική έκδοση που ονομάζεται K100RS . 

1985 Η ΒMW σχεδιάζει την πρώτη τρικύλινδρη μοτοσικλέτα της την Κ75.
Έχει πολλά κοινά με τη Κ100 αλλά καταναλώνει λιγότερα καύσιμα και είναι πιο εύκολη στο χειρισμό.

1986 BMW ξαναρχίζει την R100RS με Monolever πίσω ανάρτηση και ένα κινητήρα 60 hp. 






1987 Η R100RT επανασχεδιάζεται με Μonolever πίσω ανάρτηση και έναν μικρότερο κινητήρα.Η ΒMW κάνει το ντεμπούτο στο διπλής όψης ψαλίδι πίσω, το σύστημα Paralever φέτος. Παρουσιάζεται επίσης το καταδρομικό πολυτέλεια K100LT .






1988 Η R100G / S, μπαίνει στην παραγωγή και είναι γνωστή ως η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα ανωμάλου στο Κόσμο, χάρη στο βάρος της (210 kg).







1989 Η K1 μπαίνει στην παραγωγή. Την εποχή εκείνη, η BMW υπάκουε σε οδηγία για ανώτατο όριο για την ισχύ του κινητήρα τους 100 ίππους. Για να μεγιστοποιήσετε την απόδοση χωρίς να υπερβαίνει το όριο αυτό, οι σχεδιαστές δημιουργούν ένα εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο αεροδυναμικό αμάξωμα που επιτρέπει στη μηχανή (250 kg +) να φθάσει 140 + mph. Είναι χαρακτηριστικό το πρώτο ψηφιακό σύστημα κινητήρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σε μία μοτοσυκλέτα παραγωγής. Είναι πολύ περίεργο για, (τη συνέχεια της BMW ) συντηρητικούς αναβάτες, και ως εκ τούτου θα διακοπεί η παραγωγή μετά από μερικά χρόνια underwhelming πωλήσεων.



1990 Παρουσιάζεται η τεσσάρων βαλβίδων έκδοση του K100RS . Το ABS είναι τώρα στάνταρ σε όλα τις μοτοσυκλέτες της σειρά Κ.

1991 Η 1.000.000στη μοτοσικλέτα της BMW παράγεται,η τριών κυλίνδρων K75RT.Η BMW ξεκινά τον εξοπλισμό των μοτοσικλετών της, με τριοδικό καταλύτη.
Η BMW επίσης επανακυκλοφορεί τη R100R.

1993 Παρουσιάζεται η R1100RS sportTourer. Η μοτοσικλέτα τροφοδοτείται από καύσιμο με έγχυση, και κινήται από ένα οκταβάλβιδο δικύλινδρο κινητήρα.







1994 Το πρώτο μονοκύλινδρο εδώ και 30 χρόνια της BMW έχει κυκλοφορήσει, το F650 Funduro, επίσης κυκλοφορεί ο πρώτος τετραβάλβιδος GS, το R1100GS.

1995 Αυτή είναι η τελευταία χρονιά που παρέγεται ο παραδοσιακός διβάλβιδος Μπόξερ. 

1996 Παρουσιάζετραι το ισχυρό τετρακύλινδρο υδρόψυκτο K1200RS .






1997 Η BMWπαρουσιάζει το πρώτο chopper-cruiser τη R1200C. Είναι η επιλογή του James Bond, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να καταστήσει πολύ δημοφιλής.Θα σταματήσει να παράγεται μετά από μερικά χρόνια. 

1999 Ο Richard Sainct κερδίζει το Παρίσι-Ντακάρ με 650cc μονοκύλινδρο "Funduro." Επισήμως η μοτο έχει οριστεί ως F650RR.! 
2000 Δύο νέες κυκλοφορίες για τη BMW, το R1150GS , καθώς και ένα νέο πολυτελέςTourer, το K1200LT.






2004 Ένας νέος, ελαφρύτερος και πιο ισχυρός κινητήρας Boxer Twin εξοπλίζει το R1200GS. 
Η K1200S είναι μια ριζικά νέα μηχανή για τον κατασκευαστή. Διαθέτει ένα νέο τετρακύλινδρο κινητήρα ισχύως 167 ίππων. Είναι η πρώτη φορά εδώ και χρόνια που η BMW έχει επιδείξει προθυμία να ανταγωνιστεί κεφάλι προς κεφάλι στην αγορά, με τις μεγαλύτερες εταιρείες μοτοσικλέτας του κόσμου.







2007 Η εταιρεία διαρρέει νέα του S1000RR, μιάς τεσσάρων κυλίνδρων literbike που σχεδιάζει να αγωνιστεί το 2009 στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike.



...to be continued